CIM-matinée

cim-2010-logo-rvb

 

 

 

 

 

©

 

2O november vond de jaarlijkse CIM Matinée plaats. Dit evenement is de afsluiter van het eerste jaar van CommPass mediavereniging. CommPass is de opvolger van GRP. Het event vond plaats bij Living Tomorrow in Vilvoorde (mediaspecs, 2018).

Om te beginnen kwam Michaël Debels, research director van CIM, op het podium. Hij stelde vast dat de ‘data scientist’ steeds meer oppervlakte inpalmt dan de ‘traditional audience researcher’. Op basis van welke gegevens moet het mediabereik dan gemeten worden? Baseren we ons op surveys of big data (mediaspecs, 2018).

De algemene mediaconsumptie is op 20 jaar tijd verdubbeld. Dit blijkt uit het onderzoek van Ipsos. Het grootste veld wordt ingenomen door video en audio. Telenet en Proximus doen er dan ook alles aan om het gebruiksgemak van consumenten centraal te stellen. De consument kijkt frequenter televisie, maar doet dit anders dan voorheen (mediaspecs, 2018).

Om het tv- en videobereik te meten is er nood aan één standaard. De basis van de CIM-studie blijft het televisie- en cookiepanel. In België is het niveau van panelmeting erg hoog (mediaspecs, 2018).

 

https://www.mediaspecs.be/verslag-van-een-geslaagde-cim-matinee/

https://www.ubabelgium.be/fr/news-insights/detail/2017/01/20/Les-Comits-Stratgiques-du-CIM-apportent-ils-du-neuf-aux-tudes-mdias-

 

Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google photo

Je reageert onder je Google account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s